Filtrer Fjern alle filter Kategori Anskaffingar Innkjøp Arkitektur Standardar Data og register Bruke data frå andre Informasjonsforvaltning Samhandlingstenester Integrasjonar Kommunikasjon/dialog Meldingsutveksling (-) Tenesteutvikling Brukaren i sentrum Felles tenesteplattform Prosjektgjennomføring Universell utforming Kven krav eller anbefaling gjeld for Kommune (-) Anbefaling Stat Anbefaling Krav Kjelde Digitaliseringsrundskrivet Referansekatalogen for IT-standardar Bruk filter for å spisse visningen. Vil du kun sjå krav for kommunar? Eller alle krav i Digitaliseringsrundskrivet? Du valde Tenesteutvikling and Kommune: Anbefaling, som gav 21 treff. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk Altinn for digital post til næringsdrivande Meldingsboksen i Altinn er forvaltninga sin hovudkanal for digital post til næringsdrivande og andre verksemder med organisasjonsnummer. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk Altinn sin infrastruktur og tenesteplattform Altinn sin infrastruktur og tenesteplattform skal som hovudregel brukast ved produksjon av relevante tenester. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk Altinn som kanal for etablerarar og næringsdrivande Altinn.no er hovudkanal frå offentleg forvaltning for overordna informasjon om rettar og plikter for etablerarar og næringsdrivande. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk digital postkasse til innbyggjarar for utsending av post til innbyggjarar Digital postkasse til innbyggjarar er forvaltninga sin hovudkanal for utsending av post til innbyggjarar. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Bruk gjeldande standard for språkkoder på offentlege nettsider ISO 639 er gjeldande standard for deklarering av språkkodar for offentlege nettsider i HTML. For språk som har kode med to bokstavar, bør denne brukast. Dette gjeld mellom anna bokmål (nb) og nynorsk (nn). Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk klart og godt språk Klart og godt språk er ein føresetnad for at brukarane skal forstå informasjonen frå det offentlege. Det er derfor viktig å bruke klarspråk i all tenesteutvikling, brukarretta informasjon og kommunikasjon. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Følg krava i KS-ordninga for digitaliseringsprosjekt på meir enn 300 mill. kroner Statens prosjektmodell fastsett krav til utgreiing, planlegging og kvalitetssikring av store investeringsprosjekt. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Følg prinsipp for digitaliseringstiltak Digitaliseringsrundskriv har definert fem prinsipp som bør leggast til grunn for digitaliseringstiltak. Prinsippa gjeld anten det er mindre utviklingsaktivitetar styrt i linjeorganisasjonen, eller prosjekt som følgjer Prosjektveivisaren. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gi brukarane rettleiing Brukarane skal få hjelp og rettleiing til å bruke digitale tenester, til dømes gjennom rettleiing på nett, digital dialog eller direkte kontakt. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gjer tenester retta mot næringsdrivande tilgjengelege på Altinn-portalen Aktuelle digitale tenester retta mot næringsdrivande skal gjerast tilgjengeleg på Altinn sin portal. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gå gjennom relevant regelverk Regelverk skal vere teknologinøytralt. Det skal ikkje lagast nye regelverkshindringar. Eksisterande, utilsikta hindringar for digitalisering skal fjernast. Departementa er ansvarlege for å gjere naudsynte regelverksendringar. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Ikkje spør brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om Offentlege verksemder skal ikkje spørje brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om. Om data finnast hos ei anna verksemd, skal data hentast derifrå, gitt at det ligg føre eit rettsleg grunnlag. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Kommuniser med brukarane gjennom digitale, nettbaserte tenester Forvaltninga sin kommunikasjon med innbyggjarar og næringsliv skal normalt skje gjennom digitale, nettbaserte tenester. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Lag digitaliseringsvenleg regelverk Skal du utvikle nytt regelverk, bør du følgje anbefalingane i rettleiar for digitaliseringsvenleg regelverk. På den måten sikrar du at regelverket legg til rett for digitalisering. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Publiser alle nettlesarbaserte tenester på offentlege nettsider i HTML5 Nye og eksisterande nettlesarbaserte tenester på offentlege nettsider skal publiserast i HTML5. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Sikre at tenestene fyller brukarane sine behov Å bruke tenestedesign og andre metodar for brukarinvolvering og -testing bidrar til å sikre at tenestene fyller brukarane sine behov. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Still krav i tråd med kommande standardar ved nye anskaffingar av IKT-løysingar Ved nye anskaffingar av IKT-løysingar bør verksemder stille krav i tråd med reglande som følgjer av det kommande webdirektivet (WAD) og WCAG 2.1-standarden. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Tilpass digitale tenester til grenseoverskridande informasjonsutveksling innanfor EØS-området Digitale tenester skal, når det er teneleg, tilpassast til informasjonsutveksling på tvers av landegrenser. Dette skal gjere det mogleg for offentlege myndigheiter, næringsdrivande og innbyggjarar å utføre oppgåver digitalt innanfor EØS-området. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Tilpass digitale tenester til grenseoverskridande informasjonsutveksling utanfor EØS-området Digitale tenester kan, når det er teneleg og innan gjeldande rett, tilpassast til informasjonsutveksling på tvers av landegrenser. Dette skal gjere det mogleg for offentlege myndigheiter, næringsdrivande og innbyggjarar å utføre oppgåver digitalt, inkludert utanfor EØS-området. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Utform nettløysingar i samsvar med alle suksesskriteria WCAG 2.0 Sjølv om regelverket i all hovudsak stiller krav om å følgje krava på A- og AA-nivå i WCAG-standarden, er det ei tilråding å utforme nettløysingar som samsvarar med alle krav, inkludert på AAA-nivå. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Vurder skytenester ved etablering eller oppgradering av digitale tenester eller fagsystem Vurder skytenester på linje med andre løysingar ved etablering av nye eller oppgradering av eksisterande fagsystemer eller digitale tenester, eller endrar eller fornyar avtalar knytt til drift.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk Altinn for digital post til næringsdrivande Meldingsboksen i Altinn er forvaltninga sin hovudkanal for digital post til næringsdrivande og andre verksemder med organisasjonsnummer.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk Altinn sin infrastruktur og tenesteplattform Altinn sin infrastruktur og tenesteplattform skal som hovudregel brukast ved produksjon av relevante tenester.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk Altinn som kanal for etablerarar og næringsdrivande Altinn.no er hovudkanal frå offentleg forvaltning for overordna informasjon om rettar og plikter for etablerarar og næringsdrivande.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk digital postkasse til innbyggjarar for utsending av post til innbyggjarar Digital postkasse til innbyggjarar er forvaltninga sin hovudkanal for utsending av post til innbyggjarar.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Bruk gjeldande standard for språkkoder på offentlege nettsider ISO 639 er gjeldande standard for deklarering av språkkodar for offentlege nettsider i HTML. For språk som har kode med to bokstavar, bør denne brukast. Dette gjeld mellom anna bokmål (nb) og nynorsk (nn).
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Bruk klart og godt språk Klart og godt språk er ein føresetnad for at brukarane skal forstå informasjonen frå det offentlege. Det er derfor viktig å bruke klarspråk i all tenesteutvikling, brukarretta informasjon og kommunikasjon.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Følg krava i KS-ordninga for digitaliseringsprosjekt på meir enn 300 mill. kroner Statens prosjektmodell fastsett krav til utgreiing, planlegging og kvalitetssikring av store investeringsprosjekt.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Følg prinsipp for digitaliseringstiltak Digitaliseringsrundskriv har definert fem prinsipp som bør leggast til grunn for digitaliseringstiltak. Prinsippa gjeld anten det er mindre utviklingsaktivitetar styrt i linjeorganisasjonen, eller prosjekt som følgjer Prosjektveivisaren.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gi brukarane rettleiing Brukarane skal få hjelp og rettleiing til å bruke digitale tenester, til dømes gjennom rettleiing på nett, digital dialog eller direkte kontakt.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gjer tenester retta mot næringsdrivande tilgjengelege på Altinn-portalen Aktuelle digitale tenester retta mot næringsdrivande skal gjerast tilgjengeleg på Altinn sin portal.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gå gjennom relevant regelverk Regelverk skal vere teknologinøytralt. Det skal ikkje lagast nye regelverkshindringar. Eksisterande, utilsikta hindringar for digitalisering skal fjernast. Departementa er ansvarlege for å gjere naudsynte regelverksendringar.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Ikkje spør brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om Offentlege verksemder skal ikkje spørje brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om. Om data finnast hos ei anna verksemd, skal data hentast derifrå, gitt at det ligg føre eit rettsleg grunnlag.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Kommuniser med brukarane gjennom digitale, nettbaserte tenester Forvaltninga sin kommunikasjon med innbyggjarar og næringsliv skal normalt skje gjennom digitale, nettbaserte tenester.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Lag digitaliseringsvenleg regelverk Skal du utvikle nytt regelverk, bør du følgje anbefalingane i rettleiar for digitaliseringsvenleg regelverk. På den måten sikrar du at regelverket legg til rett for digitalisering.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Publiser alle nettlesarbaserte tenester på offentlege nettsider i HTML5 Nye og eksisterande nettlesarbaserte tenester på offentlege nettsider skal publiserast i HTML5.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Sikre at tenestene fyller brukarane sine behov Å bruke tenestedesign og andre metodar for brukarinvolvering og -testing bidrar til å sikre at tenestene fyller brukarane sine behov.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Still krav i tråd med kommande standardar ved nye anskaffingar av IKT-løysingar Ved nye anskaffingar av IKT-løysingar bør verksemder stille krav i tråd med reglande som følgjer av det kommande webdirektivet (WAD) og WCAG 2.1-standarden.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Tilpass digitale tenester til grenseoverskridande informasjonsutveksling innanfor EØS-området Digitale tenester skal, når det er teneleg, tilpassast til informasjonsutveksling på tvers av landegrenser. Dette skal gjere det mogleg for offentlege myndigheiter, næringsdrivande og innbyggjarar å utføre oppgåver digitalt innanfor EØS-området.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Tilpass digitale tenester til grenseoverskridande informasjonsutveksling utanfor EØS-området Digitale tenester kan, når det er teneleg og innan gjeldande rett, tilpassast til informasjonsutveksling på tvers av landegrenser. Dette skal gjere det mogleg for offentlege myndigheiter, næringsdrivande og innbyggjarar å utføre oppgåver digitalt, inkludert utanfor EØS-området.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Utform nettløysingar i samsvar med alle suksesskriteria WCAG 2.0 Sjølv om regelverket i all hovudsak stiller krav om å følgje krava på A- og AA-nivå i WCAG-standarden, er det ei tilråding å utforme nettløysingar som samsvarar med alle krav, inkludert på AAA-nivå.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Vurder skytenester ved etablering eller oppgradering av digitale tenester eller fagsystem Vurder skytenester på linje med andre løysingar ved etablering av nye eller oppgradering av eksisterande fagsystemer eller digitale tenester, eller endrar eller fornyar avtalar knytt til drift.