Filtrer Fjern alle filter Sektor Fylkeskommune Helseforetak (-) Kommune Stat Årstall 2018 2019 2021 2022 2023 2024 2025 Tema Barn og unge (-) Digitalisering Helse Inngår i en livshendelse Økonomi Privatøkonomi Utenforskap Stimulab skal bidra til å utvikle kunnskap og spreie erfaringar om samordna tenester til beste for brukarane. Les om dei ulike prosjekta som er med i ordninga. Du valde Kommune and Digitalisering, som gav 7 treff. 2019 Brønnøysundregistera og NAV Lillestrøm: Heilskapleg teneste for førebygging av økonomiske problem (KLOPP) Uhandterleg gjeld og store økonomiske problem er vanleg blant enkelpersonføretak. Prosjektet har sett på korleis ein kan førebygge uhandterleg gjeld blant enkeltpersonføretak. 2021 Digitale Helgeland: MinØk – Min økonomi i kommunen Prosjektet har utforsket kommunal innkreving og gjeldsforvaltning på kommunalt nivå, og hadde en ambisjon om å lette hverdagen for brukere med betalingsproblemer 2025 Helsedirektoratet: Fra fragmentert til smidig – innovasjon i regelverket for bedre brukerreiser Et uoversiktlig og komplekst alkoholregelverk skaper utfordringer for både næringsliv og forvaltning. Prosjektet skal utforske hvordan regelverket kan forenkles og prosessene bli mer effektive – i tett samarbeid med andre offentlige aktører. 2023 Helsedirektoratet: Systemdemonstrator: – eksperimentering med bedre og tverrsektorielle tilbakemeldingssløyfer mellom stat og kommune Prosjektet ser til Vinnovas (Sveriges innovasjonsmyndighet) tilnærming til systemdemonstrator i arbeidet med å styrke tilbakemeldingssløyfen fra bruker og tjenester til sentralforvaltningen og tilbake igjen. 2018 NAV Lillestrøm: Gjeldsfloka Økonomiske utfordringar er eit omfattande og smertefullt problem. Prosjektet har skissert ei digital teneste som gjev brukarane komplett oversikt over økonomien sin og som gjer ei rekkje andre tenester mogleg. 2024 Politidirektoratet: Tverrspråklig effektiv kommunikasjon (TEK) Politiet ønsker ved bruk av KI og språkmodeller, å løse utfordringen med språkbarrierer i kommunikasjonen mellom politiet og innbyggere som ikke snakker norsk eller engelsk. 2022 Statsforvalterens fellestjenester: Klagebehandling økonomisk sosialhjelp Prosjektet skal utforske hvordan samhandling mellom stat og kommune i tjenester som ligger i skjæringspunktet mellom sektorene kan videreutvikles til det beste for innbyggerne.
2019 Brønnøysundregistera og NAV Lillestrøm: Heilskapleg teneste for førebygging av økonomiske problem (KLOPP) Uhandterleg gjeld og store økonomiske problem er vanleg blant enkelpersonføretak. Prosjektet har sett på korleis ein kan førebygge uhandterleg gjeld blant enkeltpersonføretak.
2021 Digitale Helgeland: MinØk – Min økonomi i kommunen Prosjektet har utforsket kommunal innkreving og gjeldsforvaltning på kommunalt nivå, og hadde en ambisjon om å lette hverdagen for brukere med betalingsproblemer
2025 Helsedirektoratet: Fra fragmentert til smidig – innovasjon i regelverket for bedre brukerreiser Et uoversiktlig og komplekst alkoholregelverk skaper utfordringer for både næringsliv og forvaltning. Prosjektet skal utforske hvordan regelverket kan forenkles og prosessene bli mer effektive – i tett samarbeid med andre offentlige aktører.
2023 Helsedirektoratet: Systemdemonstrator: – eksperimentering med bedre og tverrsektorielle tilbakemeldingssløyfer mellom stat og kommune Prosjektet ser til Vinnovas (Sveriges innovasjonsmyndighet) tilnærming til systemdemonstrator i arbeidet med å styrke tilbakemeldingssløyfen fra bruker og tjenester til sentralforvaltningen og tilbake igjen.
2018 NAV Lillestrøm: Gjeldsfloka Økonomiske utfordringar er eit omfattande og smertefullt problem. Prosjektet har skissert ei digital teneste som gjev brukarane komplett oversikt over økonomien sin og som gjer ei rekkje andre tenester mogleg.
2024 Politidirektoratet: Tverrspråklig effektiv kommunikasjon (TEK) Politiet ønsker ved bruk av KI og språkmodeller, å løse utfordringen med språkbarrierer i kommunikasjonen mellom politiet og innbyggere som ikke snakker norsk eller engelsk.
2022 Statsforvalterens fellestjenester: Klagebehandling økonomisk sosialhjelp Prosjektet skal utforske hvordan samhandling mellom stat og kommune i tjenester som ligger i skjæringspunktet mellom sektorene kan videreutvikles til det beste for innbyggerne.