Filtrer Fjern alle filter Kategori Anskaffingar Brukarretting Brukarkommunikasjon Deling og bruk av data Bruke data frå andre Informasjonsforvaltning (-) Overordna krav og anbefalingar Prosjektgjennomføring Kven krav eller anbefaling gjeld for (-) Kommune Anbefaling Krav (-) Stat Anbefaling Krav Kjelde Digitaliseringsrundskrivet Forskrift om IT-standardar i offentleg forvaltning Katalog Referansekatalogen for IT-standarder Bruk filter for å spisse visningen. Vil du kun sjå krav for kommunar? Eller alle krav i Digitaliseringsrundskrivet? Du valde Overordna krav og anbefalingar, Stat and Kommune, som gav 9 treff. Kommune: Krav Stat: Krav Bruk opne standardar når det er relevant På områder der det ikkje er forskriftsfesta krav til bruk av spesifikke standardar, er det eit krav at ein vurderer om det finst relevante opne standardar som kan brukast. Dette gjeld både ved anskaffing, utvikling, oppsett, drift og bruk av IT-løysingar. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Bruk rammeverk for digital samhandling for digitale løysingar som skal samhandle med andre Rammeverk for digital samhandling viser korleis ein kan arbeide for å byggje samhandlingsevne for digitale tenester. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Følg dei overordna arkitekturprinsippa Dei overordna arkitekturprinsippa for digitalisering av offentleg sektor er ei støtte til arbeid med verksemdsarkitektur og skal bidra til auka samhandlingsevne på tvers av verksemder og sektorar. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Følg prinsipp for digitaliseringstiltak Digitaliseringsrundskriv har definert fem prinsipp som bør leggast til grunn for digitaliseringstiltak. Prinsippa gjeld anten det er mindre utviklingsaktivitetar styrt i linjeorganisasjonen, eller prosjekt som følgjer Prosjektveivisaren. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gå gjennom relevant regelverk Regelverk skal vere teknologinøytralt. Det skal ikkje lagast nye regelverkshindringar. Eksisterande, utilsikta hindringar for digitalisering skal fjernast. Departementa er ansvarlege for å gjere naudsynte regelverksendringar. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Ikkje spør brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om Offentlege verksemder skal ikkje spørje brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om. Om data finnast hos ei anna verksemd, skal data hentast derifrå, gitt at det ligg føre eit rettsleg grunnlag. Kommune: Anbefaling Stat: Krav Kommuniser med brukarane gjennom digitale, nettbaserte tenester Forvaltninga sin kommunikasjon med innbyggjarar og næringsliv skal normalt skje gjennom digitale, nettbaserte tenester. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Lag digitaliseringsvenleg regelverk Skal du utvikle nytt regelverk, bør du følgje anbefalingane i rettleiar for digitaliseringsvenleg regelverk. På den måten sikrar du at regelverket legg til rett for digitalisering. Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Sikre at tenestene fyller brukarane sine behov Å bruke tenestedesign og andre metodar for brukarinvolvering og -testing bidrar til å sikre at tenestene fyller brukarane sine behov.
Kommune: Krav Stat: Krav Bruk opne standardar når det er relevant På områder der det ikkje er forskriftsfesta krav til bruk av spesifikke standardar, er det eit krav at ein vurderer om det finst relevante opne standardar som kan brukast. Dette gjeld både ved anskaffing, utvikling, oppsett, drift og bruk av IT-løysingar.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Bruk rammeverk for digital samhandling for digitale løysingar som skal samhandle med andre Rammeverk for digital samhandling viser korleis ein kan arbeide for å byggje samhandlingsevne for digitale tenester.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Følg dei overordna arkitekturprinsippa Dei overordna arkitekturprinsippa for digitalisering av offentleg sektor er ei støtte til arbeid med verksemdsarkitektur og skal bidra til auka samhandlingsevne på tvers av verksemder og sektorar.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Følg prinsipp for digitaliseringstiltak Digitaliseringsrundskriv har definert fem prinsipp som bør leggast til grunn for digitaliseringstiltak. Prinsippa gjeld anten det er mindre utviklingsaktivitetar styrt i linjeorganisasjonen, eller prosjekt som følgjer Prosjektveivisaren.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Gå gjennom relevant regelverk Regelverk skal vere teknologinøytralt. Det skal ikkje lagast nye regelverkshindringar. Eksisterande, utilsikta hindringar for digitalisering skal fjernast. Departementa er ansvarlege for å gjere naudsynte regelverksendringar.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Ikkje spør brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om Offentlege verksemder skal ikkje spørje brukarane på nytt om tilhøve dei allereie har gitt opplysningar om. Om data finnast hos ei anna verksemd, skal data hentast derifrå, gitt at det ligg føre eit rettsleg grunnlag.
Kommune: Anbefaling Stat: Krav Kommuniser med brukarane gjennom digitale, nettbaserte tenester Forvaltninga sin kommunikasjon med innbyggjarar og næringsliv skal normalt skje gjennom digitale, nettbaserte tenester.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Lag digitaliseringsvenleg regelverk Skal du utvikle nytt regelverk, bør du følgje anbefalingane i rettleiar for digitaliseringsvenleg regelverk. På den måten sikrar du at regelverket legg til rett for digitalisering.
Kommune: Anbefaling Stat: Anbefaling Sikre at tenestene fyller brukarane sine behov Å bruke tenestedesign og andre metodar for brukarinvolvering og -testing bidrar til å sikre at tenestene fyller brukarane sine behov.