Hopp til hovedinnhold
Digdir sin logo, lenke til startsiden.

Temaoversikt

Sammenhengende tjenester

  • Samarbeid i tre faser
  • Styre og organisere arbeidet
  • Syv utvalgte livshendelser

Verktøy og ressurser

  • Arkitekturprinsipper
  • Deling av data
  • Informasjonsforvaltning
  • Fellesløsninger

Krav og anbefalinger

  • Alle krav og anbefalinger
  • Referansekatalogen for IT-standarder
  • Universell utforming

Informasjonssikkerhet

  • Internkontroll
  • Kompetanse- og kulturutvikling
  • Dilemmatrening
  • NIFS - faglig nettverk
  • Innebygd info.sikkerhet

Råd om digitaliseringsarbeid

  • Digitaliseringsrådet
  • Prosjektveiledning
  • Finansiering

Innovasjon

  • StimuLab
  • Innovasjonsbarometeret

Samordning og koordinering

  • Handlingsplan
  • Skate – et topplederforum
  • DIGITAL – digitalisering i Europa

Oversikter

  • Rikets digitale tilstand
  • Veiledere
  • Rapporter
  • Arrangementer
  • Blogginnlegg

Navigasjonssti

  1. Hjem
  2. Fellesløsninger

Filtrer

Fjern alle filter

Bruksområde

  • (-) Sende post og meldinger

Forvalter

  • Digitaliseringsdirektoratet
  • KS

Nasjonale fellesløsninger

Nasjonale fellesløsninger er byggeklosser som kan brukes i utviklingen av offentlige digitale tjenester. Bruk denne lista for å finne tjenesten eller byggeklossen du trenger i ditt arbeid.

Du valgte Sende post og meldinger, som gav 6 treff.

Digital post til virksomheter

Skal du sende sikker digital post til næringsdrivende og andre virksomheter med organisasjonsnummer, bruker du denne løsningen.

Digital postkasse til innbyggere

Digital postkasse hjelper deg med å sende digital post sikkert til innbyggerne, uavhengig av hvilken postkasse innbyggerne har valgt (e-Boks eller Digipost).

eFormidling

Med denne løsningen får din virksomhet en sikker, samordnet og effektiv meldingsutveksling mot virksomheter og innbyggere.

Sending av dokument

Denne løsningen kan du bruke til å sende og motta dokumenter og store datamengder. Du bruker en sikker infrastruktur til formidling og kan spore forsendelsene.

SvarUt/SvarInn

Med løsningen kan du formidle dokumenter fra kommunale saksarkiv og fagsystemer til innbyggere, næringsliv, offentlige og private organ på en sikker måte. SvarUt benyttes for utgående post, mens SvarInn benyttes for innkommende post.

Varsling

Vil du varsle innbyggere, virksomheter og organisasjoner på SMS eller e-post, kan du bruke løsningen Varsling. Brukeren logger seg deretter inn for å lese informasjonen du har sendt.

Digitaliseringsdirektoratet

  • Om Digitaliseringsdirektoratet
  • Jobb hos oss
  • Digitaliseringsbloggen
  • For presse
  • Personvernombud
  • About us

Kontakt

  • Digitaliseringsdirektoratet
  • Org.nr. 991 825 827
  • Kontakt oss
Facebook Twitter LinkedIn

Om nettstedet

  • Personvernerklæring
  • Informasjonskapsler
  • Nyhetsarkiv
  • Nettstedkart