Melde inn prosjekt til Digitaliseringsrådet
For at Digitaliseringsrådet skal kunne hjelpe deg, må vi ha innsikt i prosjektet ditt. Her finner du informasjon om hvordan du melder inn et prosjekt til vurdering:
Du kan melde inn prosjekter kontinuerlig, det er ingen søknadsfrist. Du kan få hjelp i alle faser av prosjektet. Ta kontakt med oss tidlig i prosessen, så kan vi sammen bli enige om når prosjektet skal behandles i Digitaliseringsrådet.
Det tar som hovedregel tre uker fra du har sendt inn dokumentasjonen vi etterspør til prosjektet ditt er behandlet.
Vanligvis er det virksomhetsleder som møter Digitaliseringsrådet i prosjektgjennomgangen. Ditt prosjekt må derfor være godt forankret i ledelsen i virksomheten din.
Det skal være enkelt for deg å sende inn dokumentasjon. Vi stiller ikke krav til bruk av maler - kun til innhold i prosjektdokumentene. Innholdet som sendes inn må være i henhold til god praksis.
Dersom du lurer på hvilket innhold du skal sende inn, kan du ta utgangspunkt i Prosjektveiviseren.
Informasjon vi ønsker om ditt prosjekt
Dette vurderer vi
Først og fremst ser rådet på de problemstillingene som virksomheten selv ønsker å drøfte. Samtidig vurderer Digitaliseringsrådet seks tema som vi mener er viktige for å kunne lykkes i et digitaliseringsprosjekt:
- behov, mål og løsning
- organisering og styring av prosjektet
- usikkerhet og usikkerhetsstyring
- gevinster og gevinstrealisering
- konkurransestrategi
- IT-politiske føringer og muligheter
Meld inn ditt prosjekt til
Digitaliseringsrådets sekretariat
Kontakt oss for spørsmål
Elin Oksavik

Svein Kristensen
- Tidleg involvering av brukarane i utviklingsprosessane
- Bruk av digitalisering som drivar for omstilling og fornying
- Endringsleiing og kulturarbeid i tillegg til teknologi
- Betydninga av god og åpen dialog mellom departement og etat