Filtrer Fjern alle filter EmneDigitalisering og samordning Fellesløsninger Årstall (-) 2012 Nyttig Uu-tilsynet sine rapportar og kartleggingar om universell utforming Her finn du rapportar frå Digitaliseringsdirektoratet, rapportar om digitalisering frå tidlegare Difi, og frå einheiter Digdir har ein sekretariatsfunksjon for, som for eksempel Skate, CBDS og Digitaliseringsrådet. Servicemeldinger på SMS Difi-notat 2012:5 Difi gjør i dette notatet en vurdering av om det er grunnlag for å etablere en fellesløsning for SMS fra forvaltningen til innbyggerne. Notatet gir i hovedsak en presentasjon og vurdering av danske erfaringer med NemSMS-løsningen, men også enkelte beskrivelser og vurderinger av norske forhold. Sikker digital post fra det offentlige Difi-rapport 2012:10 I regjeringens digitaliseringsprogram ”på nett med innbyggerne” slås det fast at alle innbyggere og bedrifter skal få en sikker digital postkasse hvor de kan ta i mot digital post fra staten. Det skal også være mulig å motta digital post fra de kommunene som knytter seg til ordningen. Brukerundersøkelse for Offentlig elektronisk postjournal 2011 Difi-rapport 2012:5 Brukerundersøkelsen viser at OEP har et bredt nedslagsfelt og brukes både privat og i forbindelse med jobb. Sluttbrukerne er i høy grad fornøyde med den tekniske løsningen, men ønsker forbedringer, blant annet på søkefunksjonaliteten.
Servicemeldinger på SMS Difi-notat 2012:5 Difi gjør i dette notatet en vurdering av om det er grunnlag for å etablere en fellesløsning for SMS fra forvaltningen til innbyggerne. Notatet gir i hovedsak en presentasjon og vurdering av danske erfaringer med NemSMS-løsningen, men også enkelte beskrivelser og vurderinger av norske forhold.
Sikker digital post fra det offentlige Difi-rapport 2012:10 I regjeringens digitaliseringsprogram ”på nett med innbyggerne” slås det fast at alle innbyggere og bedrifter skal få en sikker digital postkasse hvor de kan ta i mot digital post fra staten. Det skal også være mulig å motta digital post fra de kommunene som knytter seg til ordningen.
Brukerundersøkelse for Offentlig elektronisk postjournal 2011 Difi-rapport 2012:5 Brukerundersøkelsen viser at OEP har et bredt nedslagsfelt og brukes både privat og i forbindelse med jobb. Sluttbrukerne er i høy grad fornøyde med den tekniske løsningen, men ønsker forbedringer, blant annet på søkefunksjonaliteten.