Hopp til hovedinnhold
Emner:
  • Fellesløsninger
  • Altinn
Tid:
tirsdag 16. desember kl. 12:30 – 14:00, 2025
Sted:
Teams
Påmeldingsfrist:
tirsdag 16. desember kl. 12:30

Ny brukerflate for tilgangsstyring ble lansert 1. desember. Med dette er de nye tilgangspakkene som erstatter de gamle Altinn-rollene blitt mer synlige. Vi inviterer i den sammenheng alle tjenesteeiere til et webinar om hvordan brukerflaten og de nye tilgangspakkene fungerer.

Agenda

  • Bakgrunn for overgangen til tilgangspakker
  • Hvordan velge og sette tilgangspakker på en ressurs/tjeneste
  • Håndtering av overgangsfasen der tilgangspakker eksisterer i parallell med de gamle Altinn-rollene
  • Gjennomgang av ny brukeflate for tilgangsstyring
  • Håndtering av informasjon til sluttbrukerne om endringene
  • Kommende leveranser i Altinn Autorisasjon

Hvis du har noe relatert til agendaen du gjerne vil høre om, send oss gjerne en e-post (altinn.modernisering@digdir.no) på forhånd, så skal vi prøve å komme inn på det.

Merk: Arrangementet er spisset mot tjenesteeiers rolle i overgangen fra Altinn-roller til tilgangspakker. Det er anledning til å følge webinaret også for andre, men det er kun tjenesteeiere som vil få anledning til å stille spørsmål.

Kontakt

Lars Vegard Bachmann

Seniorrådgiver, Digitaliseringsdirektoratet
Telefon: 40 46 74 20