Filtrer Fjern alle filter EmneDigital inkludering Digitalisering og samordning (-) Rikets digitale tilstand Sammenhengende tjenester Universell utforming Årstall2024 2023 Nyttig Uu-tilsynet sine rapportar og kartleggingar om universell utforming Her finn du rapportar frå Digitaliseringsdirektoratet, rapportar om digitalisering frå tidlegare Difi, og frå einheiter Digdir har ein sekretariatsfunksjon for, som for eksempel Skate, CBDS og Digitaliseringsrådet. Brukarstøtteundersøking om digitalt utanforskap Mange treng hjelp med å vere digitale Det å få hjelp – frå til dømes familiemedlemmar, verjer eller kollegaer – med å bruke offentlege digitale tenester er vanlegare enn mange trur. Men å basere seg på hjelp frå andre er ikkje uproblematisk. Denne rapporten bidrar til kunnskapsgrunnlaget om digitalt utanforskap, og særleg om omfanget av digitale hjelparar. Mellom to strategier Rikets digitale tilstand 2019-2024 Vi står ved et veiskille. En digitaliseringsstrategi nærmer seg slutten, en ny er på vei. Derfor bruker vi anledningen til å gjøre opp status for den nåværende strategien, og se på hvilke hindringer vi trenger å håndtere for å lykkes med den kommende. Brukskvalitet på tvers av offentlige digitale tjenester Digital hele livet med bedre brukeropplevelse Hva kan vi gjøre for å få flere til å være digital hele livet? Vi har undersøkt hvordan brukskvaliteten på tvers av offentlige digitale tjenester påvirker digitalt utenforskap. For å inkludere flere må vi forbedre brukskvaliteten og gjøre det enklere å hjelpe. Vi har fire forslag til hvordan vi kan få til det.
Brukarstøtteundersøking om digitalt utanforskap Mange treng hjelp med å vere digitale Det å få hjelp – frå til dømes familiemedlemmar, verjer eller kollegaer – med å bruke offentlege digitale tenester er vanlegare enn mange trur. Men å basere seg på hjelp frå andre er ikkje uproblematisk. Denne rapporten bidrar til kunnskapsgrunnlaget om digitalt utanforskap, og særleg om omfanget av digitale hjelparar.
Mellom to strategier Rikets digitale tilstand 2019-2024 Vi står ved et veiskille. En digitaliseringsstrategi nærmer seg slutten, en ny er på vei. Derfor bruker vi anledningen til å gjøre opp status for den nåværende strategien, og se på hvilke hindringer vi trenger å håndtere for å lykkes med den kommende.
Brukskvalitet på tvers av offentlige digitale tjenester Digital hele livet med bedre brukeropplevelse Hva kan vi gjøre for å få flere til å være digital hele livet? Vi har undersøkt hvordan brukskvaliteten på tvers av offentlige digitale tjenester påvirker digitalt utenforskap. For å inkludere flere må vi forbedre brukskvaliteten og gjøre det enklere å hjelpe. Vi har fire forslag til hvordan vi kan få til det.