Filtrer Fjern alle filter EmneDatadeling Digital identitet Digitalisering og samordning Digital samhandling Informasjonsforvaltning Informasjonssikkerhet Rikets digitale tilstand (-) Sammenhengende tjenester Standarder Universell utforming Årstall2024 2023 2022 Nyttig Uu-tilsynet sine rapportar og kartleggingar om universell utforming Her finn du rapportar frå Digitaliseringsdirektoratet, rapportar om digitalisering frå tidlegare Difi, og frå einheiter Digdir har ein sekretariatsfunksjon for, som for eksempel Skate, CBDS og Digitaliseringsrådet. Begrepsprosjekt i Livhendelsen Dødsfall og arv Klare begreper gir bedre brukeropplevelse for etterlatte Hva kan vi gjøre for at et begrep som flere aktører bruker, får én felles definisjon i klart språk som brukerne forstår? Digdir inviterte private og offentlige aktører til å samarbeide om å identifisere og definere begreper i prosjektet Begrepsarbeid i livshendelsen Dødsfall og arv. Brukskvalitet på tvers av offentlige digitale tjenester Digital hele livet med bedre brukeropplevelse Hva kan vi gjøre for å få flere til å være digital hele livet? Vi har undersøkt hvordan brukskvaliteten på tvers av offentlige digitale tjenester påvirker digitalt utenforskap. For å inkludere flere må vi forbedre brukskvaliteten og gjøre det enklere å hjelpe. Vi har fire forslag til hvordan vi kan få til det. Personvern Innsynsløsning – tekniske og juridiske muligheter En utredning av løsninger for å sikre at innbyggerne får innsyn og kontroll over egne personopplysninger.
Begrepsprosjekt i Livhendelsen Dødsfall og arv Klare begreper gir bedre brukeropplevelse for etterlatte Hva kan vi gjøre for at et begrep som flere aktører bruker, får én felles definisjon i klart språk som brukerne forstår? Digdir inviterte private og offentlige aktører til å samarbeide om å identifisere og definere begreper i prosjektet Begrepsarbeid i livshendelsen Dødsfall og arv.
Brukskvalitet på tvers av offentlige digitale tjenester Digital hele livet med bedre brukeropplevelse Hva kan vi gjøre for å få flere til å være digital hele livet? Vi har undersøkt hvordan brukskvaliteten på tvers av offentlige digitale tjenester påvirker digitalt utenforskap. For å inkludere flere må vi forbedre brukskvaliteten og gjøre det enklere å hjelpe. Vi har fire forslag til hvordan vi kan få til det.
Personvern Innsynsløsning – tekniske og juridiske muligheter En utredning av løsninger for å sikre at innbyggerne får innsyn og kontroll over egne personopplysninger.