Hopp til hovedinnhold
Emner:
  • Sammenhengende tjenester
Tid:
onsdag 26. november kl. 12:30 – 16:00, 2025
Sted:
Økern Portal, Oslo
Påmeldingsfrist:
onsdag 19. november kl. 12:30

Digitaliseringsdirektoratet og avdeling for forvaltningsinformatikk  ved UiO ønsker velkommen til et seminar med fokus på hvordan offentlig sektor utvikler digitale løsninger gjennom samarbeid og brukermedvirkning.

Fire innlegg gir innsikt i konkrete prosjekter:

  • Digdir presenterer arbeidet med å digitalisere prosesser rundt dødsfall og arv, og hvordan dette kan forenkle hverdagen for etterlatte.
  • Helsedirektoratet deler erfaringer med å gjøre helseinformasjon mer tilgjengelig for både brukere og fagpersoner.
  • UDI forteller om automatisering av statsborgerskap og relaterte prosesser, og utfordringer knyttet til regelverk og teknologi.
  • Oslo Origo viser hvordan de har utviklet en løsning for transportlogistikk i hjemmetjenesten, i tett samarbeid med tjenestene.

Det blir satt av tid til spørsmål og diskusjon etter hvert innlegg. Vi håper du har anledning til å delta!

Foreløpig program, med forbehold om endringer:
TidspunktTemaInnleder(e)
12.30–12.35Velkommen
12.35–13.05Dødsfall og arvBredo Swanberg, Digdir
13.05–13.20Spørsmål og diskusjon
13.20–13.50Enklere tilgang til informasjonLene Abrahamsen & Yvonne Hansen, Helsedirektoratet
13.50–14.05Spørsmål og diskusjon
14.05–14.30Pause
14.30–15.00Automatisering av statsborgerskap mm.Kristin Sverdrup Efjestad (m.fl.?), UDI
15.00–15.15Spørsmål og diskusjon
15.15–15.45Transportlogistikk i hjemmetjenestenAnna S. Østhagen, Katarina Berg Neergaard og Kathinka Leisrud Fjærli, Oslo Origo
15.45–15.55Spørsmål og diskusjon
15.55–16.00Avslutning og takk for i dag

Kontakt

Maren Sophie Stefansen

Seniorrådgiver, Digitaliseringsdirektoratet
Telefon: 98 64 55 88