Hopp til hovudinnhald

Kva vurderingar må du gjere dersom du skal ta i bruk elektronisk identifikasjon (eID) på arbeidsplassen? Digdir har på oppdrag frå Digitaliserings- og forvaltningsdepartementett laga ei rettleiing for bruk av eID i offentleg sektor. Rettleiaren er retta mot offentlege tilsette og arbeidsgjevarar, men kan også vere til nytte for privat næringsliv.

Laga: 05. mars 2024
Illustrasjon av mann og dame med byggeklosser
Kva bør du tenke på før du tek i bruk eID på arbeidsplassen? Kva lovverk er gjeldande, korleis skal du ta hensyn til personvern? Vi gir deg sjekklista.
Illustrasjon: Digdir

Digitalt samarbeid krev at vi på ein trygg måte kan bevise kven vi er på nettet og at andre har tillit til eID-en vår. På same måte som arbeidstakarar av og til må bevise kven dei er på jobben ved hjelp av tradisjonelle identitetsbevis som til dømes nasjonalt ID-kort, kan det vere behov for å identifisere seg digitalt med ein eID.

På arbeidsplassen kan dette til dømes vere tilfelle når ein arbeidstakar treng å logge inn i Altinn etter å ha fått tildelt rettar, eller DFØ for å registrere timar.

For å klargjere dei ulike spørsmåla som kan dukke opp rundt innføring og bruk av eID på arbeidsplassen har Digdir utarbeidd denne rettleiaren. Målet med rettleiaren er å gi både arbeidstakarar og arbeidsgjevarar tilgang til oversiktleg informasjon om bruk av eID.

Forholda rundt bruk av eID i arbeidsforhold skal opplevast som forståelege, og det er ønskeleg at alle har tilgang til retningsliner for dei konkrete vurderingane som må takast.

Rettleiaren er er utvikla i tråd med mål tre i handlingsplanen for nasjonal strategi for eID i offentleg sektor som vart lansert i februar. Rettleiaren vil bli vidareutvikla og utvida til nye bruksområde over tid. Det er òg mogleg å sende inn spørsmål knytt til rettleiaren, og aktuelle spørsmål kan bli publiserte på våre nettsider saman med svar.

Kontakt

Herman Alexander Ruud Walby

Rådgiver, Digitaliseringsdirektoratet