Hopp til hovedinnhold
Emner:
  • Fellesløsninger
  • Altinn
  • ID-porten
Tid:
tirsdag 29. august kl. 12:00–13:00, 2023
Sted:
Webinar

I webinaret vil ReMidt IKS fortelle hvordan de har tatt i bruk fellesløsninger for å forenkle og forbedre sin avfallshåndtering. Resultatet er fornøyde kunder som hjelper seg selv, og for ReMidt betyr løsningen effektivisering og forbedret service og kvalitet.

ReMidt IKS er et interkommunalt selskap som eies av 17 kommuner i Trøndelag og Møre og Romsdal, og dekker 130.000 innbyggere i et stort geografisk område. De så et stort behov for en selvbetjeningsløsning som kunne ta ned antall henvendelser og manuell saksbehandling.

Du får høre mer om ReMidt IKS sin bakgrunn og hvilke utfordringer de hadde. Nå som ny løsning er på plass, ønsker de å dele sine erfaringer og fortelle om gevinster de får hentet ut, og hvordan de ser for seg å kunne utvide tjenestene sine.

En av fellesløsningene ReMidt IKS har tatt i bruk i utvikling av sin løsning, er Altinn autorisasjon. Siv Aglen i Digdir vil innledningsvis i webinaret fortelle hva Altinn autorisasjon er, og hva det kan brukes til.

I webinaret vil det være anledning til å sende inn spørsmål via vår chatfunksjon.

Se presentasjonen fra ReMidt IKS

Presentasjon av Erik Prytz Hallseth og Mariann Rosmo Eldegaard fra ReMidt

Se presentasjonen om Altinn Autorisasjon

Presentasjon av Siv Aglen fra Digdir