Samarbeidsnettverket skal understøtte arbeidet med de 7 livshendelsene og andre sammenhengende tjenester. Viktige perspektiv er brukerorientering, samarbeid kommune-stat og hindringer/behov som treffer flere enn 1 virksomhet/sektor.
Nettverket er etablert og ledes av Digitaliseringsdirektoratet i samarbeid med KS. Nettverket er åpent for alle aktører som deltar i utvikling av sammenhengende tjenester/livshendelsene. Møtene er månedlig, gjennomføres digitalt og er dialogbasert. I tillegg går vi litt i dybden på ett tema som treffer majoriteten i nettverket. 02. mai er tema «Dialogporten – en kommunikasjonsplattform for bl.a. hendelsesbasert deling av data.»
Deltakende virksomheter er:
- NAV (Miste og finne jobb, Få jobb)
- Helsedirektoratet (Alvorlig sykt barn, DigiUng)
- Kulturdepartementet (Starte og drive frivillig organisasjon)
- Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (Ny i Norge)
- Digitaliseringsdirektoratet (Dødsfall og Arv)
- Brønnøysundsregistrene (Starte og drive bedrift)
- Skatteetaten (Folkeregisteret og Fremtidens Innkreving)
- KS og Diginettverkene
Øvrige deltakende virksomheter er: Bufdir, DFØ, og tverrfaglig deltakelse fra Digdir.
Det er ingen påmelding til dette møte, møtet er for offentlige etater. Interesserte bes henvende seg til kontaktperson for nettverket.
Kontakt:
Kari Nysted
Seniorrådgiver, Digitaliseringsdirektoratet
E-post: kari.nysted@digdir.no
Telefon: +47 45 80 16 16