Konferanse - ny systemarkitektur for ID-porten

Tid
Torsdag 30. januar kl. 12:00–15:00
Sted
Digitaliseringsdirektoratet, Grev Wedels plass 9, 2. etasje, inngang Myntgata , Oslo
Påmeldingsfrist
Torsdag 30. januar kl. 10:00
Kontaktperson
Bård Henjum, Telefon: 90 21 46 19

Digitaliseringsdirektoratet forvalter i dag en rekke egne utviklede nasjonale felleskomponenter slik som ID-porten & kontakt og reservasjonsregisteret. I dag utvikles, forvaltes og driftes disse felleskomponentene i henhold til en tradisjonell systemarkitektur og driftsmodell. Dette innebærer overlevering fra utvikling til forvaltning og drift levert av en ekstern driftsleverandør. Vi planlegger overgangen til en ny og mer moderne systemarkitektur som muliggjør bruk av skytjenester og en mer smidig systemutviklingsprosess. I forbindelse med dette har vi planlagt å gå til anskaffelse av en driftspartner som kan realisere dette sammen med oss. Driftspartneren skal være en kompetanse- og innovasjonspartner og en skymegler.

Vi ønsker derfor å invitere til en leverandørkonferanse der vi skal presentere problemstillingen, vår målsetning med anskaffelsen og ny systemarkitektur.

Målgruppe
Driftsleverandører og konsulentselskaper til offentlig sektor, med inngående kompetanse og erfaring med skytjenester, skymegling og smidige systemutviklingsprosesser.